Friday 11 July 2014

Episode 4 : Sukarelawan Hati

Malam itu sunyi, sungguh sunyi. Zaff membawa diri keluar dari bilik beliau. Dia memerlukan suasana yang nyaman ketika itu, perkara yang semalam dia ketahui sangat menganggu fikiran dan perasaan beliau. Tidak dapat dia terima bahawa Lee sudah di miliki oleh orang lain. Perasan Zaff seperti kaca yang di hempas dengan batu. Zaff mengambil tempat di tengah2 gelanggang bola tampar, berdekatan dengam blok bangunan bilik beliau. Tengah malam itu, pelbagai anggapan mengenai Lee bermain di otak Zaff.
"Adakah Lee seperti perempuan yang lain, mencari seseorang untuk menemani dirinya ketika bosan.. Adakah Lee perempuan yang hanya memainkan perasaan lelaki seperti aku.. Arghh!! Sudah ahh.. Aku dan Lee bukan ada apa2 pon, baru je kenal sebulan.. Dan juga, lelaki seperti aku, yang gemuk dan tidak ada rupa ini.. Jangan harap dia nak aku" kata Zaff pada diri sendirinya. Zaff menarik nafas sedalamnya dan perlahan lahan menghembusnya..

Malam itu juga, Lee menghadap iPhone beliau. Menanti balasan mesej dari Zaff. Dari siang dia menghantar mesej kepada Zaff tp tiada balasan pun. "Mungkin dia sibuk kot" bisik Lee. Lee baringkan diri di atas katil, memeluk teddy beliau, cuba menenangkan diri dan berfikiran positif. Terkenang juga insan yang pernah dia sayangi dahulu. Ya Razman, lelaki yang pertama memenangi hati beliau dan lelaki pertama merobek perasaan Lee. Kisah percintaan mereka yang majoriti di ketahui oleh pelajar pelajar lain disekolahnya, maklumla. Razman yang terkenal dengan perwatakan yang hensem dan berjaya menambat hati ramai gadis di sekolah, begitu juga dengan Lee. Mereka dikatakan "hot couple" di sekolah mereka. Tapi itu kisah lama, kisah yang menjadi mimpi ngeri bagi perempuan seperti Lee. Lamunan Lee terhenti, pintu bilik di ketuk dan kedengaran Mak beliau memanggilnya. Pintu di buka perlahan.

" Adilee, ada panggilan telefon kat bawa tu"
" sapa mama? Apasal x msg or kol kt hp Lee"
" mana mama tau, dia cakap nak tanya pasal study"
Pelik pula, study pun tidak lagi. Baru mukadimah kot.. Bisik Lee sendiri.
"yala mama"

Lari Lee ke genggang telefon rumahnya.
"assalamualaikum, sapa ne?" tanya Lee melulu
"walaikumsalam Adilee" jawab lelaki tersebut
Lee mengamati suara itu, seakan beliau tahu sapa menelefon beliau malam malam mcm nie. Ya memang lahanat tu, kata Lee dalam diri.
"Razman, kau nak apa lagi?"

No comments:

Post a Comment