Friday 22 March 2013

Tibanya Aku di Syurga

Assalamualaikum dan Selamat pagi..  Walawehhh ohh..

Kini aku update blog hanya d telefon sahaja..  any typos sah dan halalkan sahaja okey..  aummm

Tiba d negeri kelahiran asalku, perasaan  mmg x bole nak cakap apala..  Susah nak  gambarka!n ohh...  lepaking bersama org yg paling kita sayang, mak dan ayah and family..

Semporna masih tetap sama, tiada apa yang berubah.. Tp kali ini ada yang berbeza,  kejad
ian yang besar tahun ini.. Kes pencerobohan maeyarakat filipina ke Sabah. Bermula dengan pencerobohandi Lahad datu kini menular ke Semporna.. Dan perlu tahu juga 5 kematian polis dalam serangan tembak menembak di Kg Simunul Semporna, kampungku.. itu memberi impak besar kepada tahap sosial masyarakat tempatan berubah. Tika malam mmg tidak ramai yg jejalan, tiada kereta yg menyebabkan kesesakan san tiada lagi seperti dulu..

Kiranya aku bersyukur la masa aku balik rileks sikit la warga semporna, tiada lagi kejadian pencerobohan tapi warga masih berhati. Takut ada lgi tali barit Sultan s-ulu tuh..

Alhamdulilah.. Semua terkawal.. Dan semporna tempat aku membesar dan memulakan kehidupan masih terpelihata.. Evolusi kaum manusia Liar harus terus terjadi darsawarsa ini.. Tak leh nak cakap apala..

Tiada apa la. Tak selesa membuat penulisab di headphone. Geram juga ohh.. Asyik typos then page view sedyhhh!!!!  da sudah.. Sebelum post aku d padam. Baik hentikan.. Ada masa saya update hokayyy..

Bubye..
"Sempornaku Kampungku Rumahku Syurga ku"

Follow my twitter @AivanZafran


No comments:

Post a Comment