Sunday 17 March 2013

Istilah Cinta dalam kamus Hidup AivanZafran

Assalamualaikum n salam walawehhh... kahkah..

Tengah malam juga aku nak update blog eh.. terbaek la.. idea bercambah kali waktu2 macam nie.. Idea malam bulan bintang agaknya.. tidak apala.. blog bukannya ikut masa berkerja , 24 jam kot.. fuhhhhh...

Cinta?? Cinta?? What is Cinta?? can anybody tell me...kalau korg betul2 paham la cinta tuh .. kalau cinta monyet sila kan main jauh2 , cinta drama sila pi nanges depan TV tuh , cinta 3 segi pi belajar pythagoras theoram.. kahkah

Aku nieh bukannya buta cinta dan tak pernah juga di butakan cinta.. terbaek laa aku kan.. aku tidak seperti korg yg selalu buta oleh cinta.. buta oleh ayat2 janji manis pujangga awek / pakwe korg tuh.. maaf... well.. Saya masih di bawah lindunganNya lagi.. gituu.. Alhamdulilah...

Cinta bagi aku yg pernah merasa hebatnya cinta yang x seberapa adalah rindu.. Cinta bagi aku adalah rindu yang menyakitkan.. Cinta hanya manis jika dia berdekatan ngn kita, cinta perit jika dia berjauhan dengan kita.. bila jauh semua rasa boleyh jadi , rindu yang menyakitkan dan perasan jeles yang tak kena pada tempatnya.. bila ini timbul, cerai pom boleyh jadi..

Rindu dan Jeles timbul dari Cinta , tp aku pasti bila ada perasaan MEMAHAMI antara satu sama lain , boleyh kurang jugak perasaan jeles terutamnya.. entah la... tu yg aku rasa.... formula cinta utk kekal sgt rumit mahu di konklusikan , tp dengan satu cara iatu kepercayan dan kefahaman antara satu sama lain mampu mengekalkan cinta.. Ceyh!!!!! mcm la aku nie pro sgt bercinta... cukup umur utk bercinta pom belum lagi.. hahahaha

tidak apa la... yang penting kepada yang bercinta bagai naak rak tuh , sila bercinta ikut panduan yang betul... kita bercinta bukan berkahwin key.. tak leh pegang2 , tak leh cium2 , dan jgn bercinta atas katil key uolss... tu bahaya!!!!! kahwin dulu baru mampo. halalkan hubungan... agama mana pom tak benarkan... kuatkan iman kalau bercinta key ,, jgn ingat cinta sama org tuh jak.. Cinta pada agama dan tuhan dahulukan.. Cinta pada Allah , Cinta pada Rasul , Cinta pada Muhammad , Cinta pada Ibubapa dan Cintaila kepada Keluarga.. bila sudah jodohnya .. Cinta akan membuatkan korg hidup bahagia yang sukar d ceritakan dan di ungkapkan.. okeisss???


"Cinta itu untuk Agama , Allah dan RasulNya , Kasih dan Sayang untuk Ibubapa ,Keluarga dan Untuk si dia"

Inilah istilah cinta merepek dari aku ... aku bukan pawer mana pom bercinta ... just cuba utk bercinta tu aku pawer.. kahkahkah

sekian sahaja utk kali ini,,, segala kesalahan tatabahasa dan ayat voleyhla tinggalkan komen .. begitu juga kesalahan fakta dan istillah aku.. okiess... saya masih mentah dlm soal nieh.. sila beri tunjuk ajar..
Sebarang TYPOS pom , biarla. korg paham2 sendiri la key.. maaf atas kelucahan , dan kebiadapan aku.. hahaha

follow my twitter... @AivanZafran



No comments:

Post a Comment