Saturday 16 March 2013

Kerana HDD , Kaki lenguh Perut Kosong

Assalamualaikum dan Salam muhibbah... gituuuu...

Coretan bosan aku mulai detik subuh 2.24 am.. Mahu cerita pasal HDD aku yang aku sayang ketad2 nie.. haizzz.. bawa dia jumpa "doktor" kat Kuala Lumpur.. Jauh benar hospital HDD aku nie.. lomm

HDD ,, semua tahu jugak kan apa tuh HDD .. Hard Disk Drive .. pahamkan sendiri la tuh ya apa HDD.. aku beli RM 199 kat Lowyat KL 24 Julai 2012 atas jenama terkenal ACER!!! Aku memerlukan HDD sbb lappy ASUS aku nie da merengek menangis minta d kosong kan daa muatan dia nie.. Celaka~!!! btw xper.. aku sanggup.. hahaha

Mulanya detect penyakit mende nie bila dia susah sgt nak connect ngn laptop.. nak connect jer kene tunggu sejam kot!! aku pom heran.. baru beli da buat ragam.. nak hentak ka tidak! tu jer mende aku nak buat bila geram ngn mende nie.. haizzz... aku bersabar ngn karenah HDD aku nie sehingga la minggu lalu..

Selama HDD aku tuh kena jangkitan penyakit , aku malas nak guna.. sgt2 malas.. aku biarkan dia jer kat tepi.. biar dia rasa hidup tak berguna sebentar.. hahaha

Kawan2 semua ada HDD , siap tunjuk2 kehebatan HDD mereka.. JELES SIAL ooii.. hahaha aku pom nak guna la HDD, try connect HDD semula kat lappy namun hampa kot.. tetap tak boleh connect.. mencik!! aku biarkan lagih...

Pagi yang indah , terima panggilan dari abang kat kampong. Memberi pesanan nak minta beli kan battery laptop yg sememangnya sudah nazak tuh. haha Dia suh pi lowwyat.. K fine , dgn nada org baru melihat dunia setelah berhat aku jawap ya.. Malas kot!! tutup HP..!! sambung tidur balik...

Ternyata HDD aku yang merajuk da tuh msuk dalam mimpi aku , dia suh aku pi lowyat bawa dia balik ke kedai d mana aku beli.. Dia suh betulkan apa yg x betul. Dia merengek mcm baby minta susu.. Dalam mimpi lah.. hahahah

Tepat pukul 2.30 pm .. aku bangun , bergegas bersiap kerana mimpi tadi.. dengan nada tergesa2 juga aku pjuk 2 member aku sehati sejiwa sepuntung bawa sekali ke KL.. haha PAKSA okey!! x ikut aku potong boboi korg.. KEJAM SEKEJAP demi HDD..

Da sampai kat lowyat , bawa dia pi Acer Center .. dengan warranty yg masih ada.. free jer aku bagi HDD aku kat nurse tuh.. :) dia kata seminggu lagi dtg ah ambik kalau da ada msg pengesahan. Aku terima kenyataan itu , dan aku harap HDD aku tuh pulih jahh...

Tertiba 3 sekawan ini mengadu kelaparan.. pagi ke petang x makan.. perut da menyanyi rock da , bukan balada lagi. haha minta d isikan tangkinya.. Akhirnya mengambil keputusan just makan bubur yg  x sesedap mana janji ada kat Merrybrown Pudu..

Seminggu da lalu .. aku terima mesej.. aku sedia nak ambil dia balik.. kali ini aku jalan sorg2.. aku tak mampu PAKSA mereka lagi nak turut ngn aku.. biarla aku sorg joh pegi.. dengan perut kosong.. mulakan pergerakan ke KL jam 1.00 pm.. aku lapar.. lapar setelah mendapat HDD aku dari nurse kat hospital ACER .. membuat keputusan .. aku sanggup beli CHATIME kat TIMES SQUERE berharga RM 7.00 serta 2 roti vanilla 70 sen aku hadam dengan lahap jugak la..

Selesa.. alhamdulilah... kaki lenguh berjalan kot.. tapi tak pe.. da reload perut.. hahah Tym to go.. Hye Tangjong Malim bye Kuala Lumpur..

Sekian coretan kali ini.. Just sharing macam mana nak selesaikan masalah HDD anda jika ada problem.. senang jer jika ada warranty.. ada hak lagi nak minta tebus.

Maaf jika ada sebarang bahasa lucah dan pasar , typos dan sebagainya.. Maaf eh..

Sila follow acc twitter @AivanZafran


No comments:

Post a Comment