Tuesday 7 August 2012

Kenapakah AIVAN ZAFRAN :)

Assalamualaikum dan salam midnite ... :)

Macam mana nak mula eh.. Hmmm

Saya on tweet sekitar selepas isyak dan terawih tadi. jadi ternampak kawan lama saya Amalina tweet saya dengan bertanya saya dari manakah saya mendapat nama Aivan Zafran ini.. Laaa nak relpy tweet tp jawapan bagi soalan itu sangat panjang,, :)

Bukan kawan saya sorg tu jer yang tanya tapi da banyak kawan saya tanya kenapa nama saya sedemikian sedangkan fullname saya Ridzwan Bin Bunsing, dan dari manakah datangnya Aivan Zafran..

Begini ceritanya, Semasa cuti panjang (akhir tahun) 2009 saya duduk boring jer kat rumah. laaa biasa anak mak. (KONON) padahal saya malas nak hang out ngn kawan2... Then anak kemanakan saya datang jenguk rumah dengan membawa satu novel, laaa apa lagi saya nak pinjam novel tu untuk mengatasi masalah kebosanan saya tu..

Tajuk novel tu Hanya Dikau yang mempunyai jalan cerita yang membuatkan saya selalu gelak2 sendiri dengan gelagat watak heroin novel tersebut iaitu Ira Fashua Hany iaitu wanita berumur yang tidak bertemu jodoh lagi. Walaubagaimanapon, Ira Fashua nie wanita Happy Go Lucky la walaupon dia da berumur. Ramai suka akan perwatakkan Ira Fashua nie, Muncul pulak Watak Heronya Erze Zullis Zafran yang punya watak yang sama dengan si Ira Fashua Hany ne, laaa apa lagi, timbul la scene2 lucu mereka dua ini yang punya ego yang sangat tinggi..  Kalau saya cerita dari Bab 1 hingga Bab akhir, payah kot.. xper saya nak korg baca sinopsis cerita nie la.. :)

Da saya addict ngn cerita tu mula la saya tukar nama FB saya first2 tu ngn nama heroin nie.. heheheh Jadilah FB saya Erze Zullis Zafran.. Byk juga beri comment mengenai nama saya tu namun saya tak kesah!!!

laaa Masuk F5 dulu biasala budak lelaki kan, cipta satu team soccer la konon yang di beri nama Enigma. Soccer team ne mmg la sgt di geruni sehingga peringkat sekolah2..  Captain pon beri cadangan suruh cipta satu nama setiap ahli yang bermula dengan huruf "E"... laaa terlintas nak guna nama Evan :) ntah napa.. cantik nama nie.. :) .. Selepas itu saya guna nama Evan Zullis Zafran pulak utk nama Friendster and FB.. da saya bawa nama nie hingga saya masuk PLKN...

Dalam kelas Pembinaan Karakter dalam salah satu modul PLKN mengarah kami untuk membuat satu tag name untuk memudahkan paggilan dalam kelas nanti, so saya guna la Evan tu.. hehehe then dapat kenal ngn budak chinese dari KL then dia panggil saya EEvan... laa.. xnak d sebut EEvan tu saya betulkan sebutan dengan IVAN... then dia paggil IVAN pon salah.. geram saya...untuk memudahkan bangsa malaysia nak panggil, terus tukar ke AIVAN.. senang nak sebut kot.. lalala Aivan tu sampai sekarang sehingga saya gandingkan denga Erze zullis zafran then saya singkatkan kepada AIVAN ZAFRAN.. tak sangka terhasilnya nama yang cantik dan mondern gtu..

Nama tersebut digunakan oleh saya sehingga hari ni.. its okay.. JUST CALL ME Aivan.. :)

Maafla kualiti penulisan sangat buruk pada malam ne mklumlah mata da naik bengkak nak buat ne. :) maaf atas kesilapan saya dalam penulisan ini, kalau ada benda tak paham just tinggalkan Comment jer..

Thx sudi membaca..



2 comments:

  1. tapi, nama tu memang unik... seriusly...
    lama dah nak tanya cuma tak pernah ada kesempatan

    ReplyDelete